torsdag 1 december 2011

1:a december och Wilmas första julkalender




Hej på er!

Någon av er som såg på julkalendern i morse? Vi missade den...den tiden ligger vi och sover så skönt så! Känns inte som man haft koll på julkalendern på väldigt länge, men det lär ju bli en ny tradition att börja följa den igen om något år?! Några jag minns extra är Sunes jul, Kurt Olssons julkalender, Håll huvet kallt...Mysteriet på Greveholm. Vad har ni för favorit? Min favorit är helt klart Sunes jul!!

I år heter julkalendern Tjuvarnas jul och ska tydligen vara i Charles Dicksens anda och den är inspelade på Skansen i 1800-tals lägenheter så kanske ska ta och kika ikväll?! :)

Ivilket fall så fick Wilma en julkalender av farmor & farfar, men dagens lucka får nog öppnas av mig.

Hjälp, det är redan december...Hur snabbt går det inte?!? Men vi njuter av varje dag här hemma och jag är verkligen glad att jag får vara hemma med lilla Wilma! Det är verkligen ett privilegie vi i Sverige har att vi får vara hemma med våra barn så länge och få betalt för det!!

Ha en bra dag!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Vi tittade i morse - eller rättare sagt JAG tittade, för viggo hade fullt upp med att springa gatlopp i soffan ;)

    SvaraRadera
  2. Mmm tiden går sjukt fort... Vi var ju nyss 13 år ;) Ska faktiskt kolla årets adventskalender oxå, har saknat det men har bjudits på lite sämre tycker jag senaste åren. Men helt klart är Sunes jul den bästa! Var bättre förr ;) Härlig 2:a advent på er, kram kram

    SvaraRadera