söndag 29 april 2012

Långhelg!

Godmorgon på er!

Det var ett tag sen jag skrev. Jadu, vad har vi gjort sen sist? Jo, i fredags morse var jag och Wilma på VIP-shopping på H&M. Jag hittade väldigt mycket fint till Wilma, ett par shorts till mig och ett par långbyxor. Perfekt!

Vi mötte sen upp Martin som var barnvakt åt Wilma medan jag lyxade till det med en ansiktsbehandling på Badrummet SPA. Så otroligt skönt! Martin och Wilma var under tiden i Stadsparken och lekte.

Vi fortsatte lyxdagen med att åka till mormor & morfar för att bli bjudna på lunch. Wilma mumsade hur mycket jordgubbar som helst till efterrätt.

På kvällen testade vi på livet som tvåbarnsföräldrar och var barnvakt till Sixten (han är en månad äldre än Wilma.) Det gick väldigt bra fram tills en av de började gråta för då började den andre också sympatigråta och så fortsatte det så hihi Det roliga var att man märkte att Wilma blev avundsjuk om vi höll i Sixten och så.

Igår var vi på en jättemysig utflykt i Sommaro. Vi gick och tittade på hästarna och Wilma är verkligen fascinerad av alla sorters djur. Det var strålande sol och faktiskt lite värme i luften. 

Det var verkligen ingen bra dag för Wilma igår med tanke på hur hon er ut idag, jag vet inte hur många gånger hon slog sig? Hon stupade ner för altantrappsteget när hon kröp och har nu en bula och fläskläpp. Fy, stackars liten! Fick sen sin leklåda över näsan så hon har ett litet hack där och ett märke på kinden. Vi hoppas idag att hon klarar sig bättre.   

På kvällen hade vi grillpremiär här med Eric, Lina, Sixten, Kalle, Lotta och Pontus. Vi grillade kyckling, chorizo och majskolv. Otroligt gott!

Idag är det strålande sol här så vi ska passa på att vara ute mycket idag med.

Hörs senare!

Kramar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar