torsdag 9 februari 2012

Årets nykomling & nya vinterkläder

Hej på er!

Sitter nu i soffan och surfar lite medan Wilma sover. Idag har jag varit duktig och städat här hemma, bara dammsugningen kvar i princip. Skönt! Vi har även varit ute på en promenad, men burr såå kallt det var. Jag längtar väldigt mycket till våren nu, slippa alla tjocka kläder och att man drar sig för att gå ut.

I tisdags var jag och Wilma på kalas hos min LILLA kusin Ellen. Det bjöds på massa olika goda pajer. Jag fick även med mig var sin matlåda hem till mig och Magnus. Guld värt!! Tack snälla moster Heléne! Jag hade gjort det enkelt och "köpt" dollar till Ellen i present för de åker till New York imorgon.  

När vi sitter i bilen hem från kalaset får jag ett MMS från Emilie som är på samma tillställning (Campusmässans middag) som Magnus. Det är en bild på Magnus som står framme på scenen. Jag blir väldigt nyfiken vad han gör där framme. Det visar sig att företaget han jobbar på fick pris i kategorin Årets nykomlingar på mässan. Kul!


Igår var jag och Wilma på babycafé som vanligt på Ängen. Denna gång serverades det inte sopplunch, men det var lika bra ändå. Wilma älskar verkligen att sjunga. Vem har hon fått de generna ifrån?! Hon somnade direkt när vi gick därifrån och sov i nästan 3 timmar!! Det verkade ha tagit på krafterna att sjunga. På eftermiddagen kom Martin förbi här och umgicks lite. Wilma blir alltid lika glad när han kommer och det är skönt med sällskap både för mig och Wilma.  

När Magnus kom hem efter jobbet igår så åkte vi och köpte en vinterjacka och täckbyxor till mig. Hittade ett par jättebra byxor och köpte två jackor, en lila och en svart. Så nu är frågan vilken färg jag ska välja?!

Nu vaknade Wilma så ska ta och leka med henne nu.

Kram så länge

2 kommentarer:

  1. Klart som tusan du måste ha lite gotta om du ska vara själv på alla hjärtansdag ;)
    Här ska vi dock inte fira något speciellt. Vi åker ju till stockholm i helgen och nästa helg blir det lite födelsedagskalas här hemma. DET får räcka :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att de fick pris!
    Hm svårt val, lila eller svart... du får lägga upp bild!

    SvaraRadera