fredag 28 oktober 2011

Fredagsmys

Äntligen fredagkväll! Underbart! Är verkligen en underbar känsla med fredagar så gäller nu att njuta. Idag när M kom hem åkte vi nästan direkt till Babyproffsen för att reklamera vår babysitter som blivit skev, tyvärr hittar vi inte kvittot så gick inte så bra för oss. Ska leta ännu mer i alla gömmer..Vi gick även ett varv runt inne i butiken och då blev vi stannade av ett par som väntade barn och ville ha tips på barnvagnar. Jag kände igen mig i den tjejens längtan och ivrighet, var ju nästan exakt ett år sen vi förstod att vi väntade lilla älskade Wilma. Vet inte hur många gånger vi var i den butiken innan för att kika på olika vagnar och annat tillbehör. I vanliga fall tycker man ju att tiden går snabbt, men med första barnet känns 9 månader som en evighet. Någon mer som håller med?! Man går och längtar, väntar och vet inte vad man har framför sig...inte kunde man tro det skulle bli så här underbart för ett år sen. Innan kan man inte föreställa sig vad det innebär att ha barn och alla har olika erfarenheter, jag har ännu inte kommit på något negativt alls. Det är verkligen det mest underbara man kan uppleva!

Vi var även inne på Cervera en snabbis och kikade på nya kaffemuggar. Vi har kommit på att det kan vara bra att önska sig i julklapp, om nu någon kommer köpa julklappar till oss mer?!

Nu står Magnus och lagar mat, ikväll testar vi att göra schnitzel. Ska bli väldigt gott, var det jag fick hemma hos mamma när jag var där sist.

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

Kram

-Mamma och pappa, har ni kollat klart på
muggarna snart?!





2 kommentarer:

  1. Men lägg av, vad avundsjuk jag blev nu ;) Schnitzel är det godaste jag vet! Jag fick nöja mig med Big mac...

    SvaraRadera
  2. hon vääxer så det knakar! Måste få träffa mini emma snart igen! hoppas du har det bra Emma! vi saknar dig. kram / lejla

    SvaraRadera